Ön itt van:Főoldal»A Hivatalról
kedd, 01 július 2014 23:15

Beköszöntő

Tisztelt Érdeklődő!

 

Örömmel köszöntöm a Csongrád Megyei Kormányhivatal honlapján! Ön az egyike annak a több mint három millió látogatónak, aki 2011 óta valamilyen okból felkereste hivatalunk webes felületét. Ha már mint ügyfél is járt nálunk, remélem elégedett volt a szolgáltatásainkkal, munkatársaink hasznos segítséget adtak abban, hogy személyes ügyét gyorsan, eredményesen elintézhesse. Ez a hivatal ugyanis ezért van. Azért jött létre, hogy az állampolgárok minél egyszerűbben járhassanak el hivatalos ügyeik intézése során, ne kelljen bürokratikus akadályokba ütközniük.

Ha munkánkon keresztül már megtapasztalták azt a kormányzati szándékot, hogy az adófizetők által finanszírozott államigazgatás legyen hatékony, és szolgálja a lakosság érdekeit, akkor jó hírem van: ez a folyamat tovább folytatódik a következő években. Már eddig is nagy utat tettünk meg. Ha visszatekintünk, ma már kimondhatjuk, hogy 2010-ben még merész célkitűzésnek tűnt a hatósági ügyekért felelős szervezetek megyei szintű összevonása és az egyablakos ügyintézés bevezetésének gondolata. Ma már elmondhatjuk, hogy a Kormányhivatalunk egységes, szervezetten és jól működik, a lakossági visszajelzések ezt igazolják. És hasonlóan jól teljesítenek a Kormányablakok is, amelyek szintén sokat fejlődtek az elmúlt öt évben. Ezekben az ügyfélszolgálati irodáinkban jelenleg 1456 féle hivatali ügykörben nyújtanak segítséget munkatársaink. Legyen szó személyi okmányokról, családi pótlékról, anyasági támogatásról, hatósági bizonyítványról, esetleg biztosítási jogviszonyról, az ügyintézők vagy ténylegesen eljárnak, vagy szívesen adnak útbaigazítást.

 

Szegeden, a Rókusi körúti TESCO áruházban, a Szeged Nova áruházban és a Kormányhivatal központi épületében, a Rákóczi tér 1 szám alatt működik Kormányablak a következő nyitva tartási rend szerint:

Hétfő: 7:00 - 17:00

Kedd: 8:00 - 20:00

Szerda: 8:00 - 20:00

Csütörtök: 8:00 - 18:00

Péntek: 8:00 - 20:00

 

Csongrád megyében további hét településen: Hódmezővásárhelyen, Mindszenten, Szentesen, Csongrádon, Kisteleken, Makón és Mórahalmon szintén elérhető ma már az egy ablakos ügyintézés. A vidéki Kormányablakok ügyfélfogadása szintén egységes, az ügyfeleket  az alábbi nyitva tartási időben várják:

Hétfő: 7:00 - 17:00

Kedd: 8:00 - 16:00

Szerda: 8:00 - 16:00

Csütörtök: 8:00 - 18:00

Péntek: 8:00 - 12:00

 

Itt tartunk most, de világos az szándék, hogy Közép-Európa leghatékonyabb kormányzását szeretné megvalósítani a harmadik Orbán-kormány. Ez érthető, hiszen egy korszerű és modern közigazgatás érdemben befolyásolni tudja hazánk gazdasági és társadalmi versenyképességét. Éppen ezért a közszolgáltatások területén további egyszerűsítésekre van szükség, egyre nagyobb teret kell nyernie például az e-közigazgatásnak. Az állampolgárok jogos elvárása az, hogy ne legyen nyűg és gond az államigazgatási ügyintézés, hanem akár otthonról, egyszerűen elérhesse a hivatalt, le tudjon tölteni egy nyomtatványt, vagy elektronikus levélben küldhessen beadványt, kérelmet. Képzeljük csak el, milyen jelentősen tehermentesítené a kis- és középvállalkozásokat, ha a kötelező adminisztratív feladataiknak saját irodájukból tehetnének eleget. A mai modern világban ehhez elegendő lehet akár egy számítógép is, és a kormányzat egyértelmű célja, hogy ebbe az irányba fejlődjünk.

De addig, míg egyetlen gombnyomással az otthonunkból intézhetjük hivatalos okmányaink, kérelmeink ügyét, még sok tennivaló van hátra. Arról nem is beszélve, hogy a személyes kapcsolattartást az állampolgárokkal soha nem helyettesítheti semmilyen technikai csoda. Ön számíthat ránk, és mi igyekszünk, hogy a lépésről lépésre történő átalakulásnak csak az előnyeit tapasztalhassák, ahogyan eddig is történt. Szakmai hitvallásom szerint a közigazgatás szolgálat, a közigazgatási folyamat középpontjában pedig az ügyfél és az adott ügy áll. Éppen ez indokolja, hogy a rendszert még szolgáltatóbbá, ügyfélbarátabbá kell tenni, és ez további változtatásokat, finomhangolásokat hoz majd magával - reményeim szerint az Önök megelégedésére.

S ha már az elégedettségnél tartunk: kiemelten fontosnak tartom az állampolgári visszajelzést az általunk végzett munkával kapcsolatban. Ezért arra kérem, ha bármilyen véleményt, észrevételt, javaslatot szeretne velem megosztani, küldjön e-mailt a honlapon található „A kormánymegbízott válaszol” menüponton keresztül.

Ez egy olyan lehetőség a kapcsolatfelvételre, amely bárki számára hozzáférhető, bárki által használható. A kérdésére, felvetésére érdemben válaszolni fogok.

Remélem, ha szüksége lesz bármilyen ügyben a segítségünkre, Ön is elégedetten távozik majd és bizalommal fordul a kormányhivatalhoz a későbbiek során is.

 

dr. Juhász Tünde
kormánymegbízott

Közérdekű adatok