Kormányhivatali ügyintézési rendszer - online űrlap benyújtás
Eljárási díjak, illetékek megfizetésére használt számlaszámok
Elektronikus kapcsolattartás peres ügyekben
Elektronikus ügyintézés családtámogatási ügyekben
E-ügyintézés
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.
További kötelezettség a hivatal Információ átadási szabályzatának közzététele, mely az alábbi hivatkozáson keresztül érhető el. Információ átadási szabályzat letöltése
A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal az alábbi ügykörök esetén biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét a központilag biztosított E-papír szolgáltatás igénybevételével.
Áldozatsegítéssel és jogi segítségnyújtással összefüggő feladatok |
Állami főépítészi feladatok |
Állampolgársági feladatok |
Állategészségügyi feladatok |
Állatvédelmi hatósági feladatok |
Általános hatósági feladatok |
Anyakönyvezési feladatok |
Bányafelügyeleti igazgatási feladatok |
Családi Csődvédelmi Szolgálattal kapcsolatos feladatok |
Családtámogatási feladatok |
Egészségbiztosítási pénztári feladatok |
Élelmiszerlánc-biztonsági feladatok |
Erdészeti igazgatási feladatok |
Fogyasztóvédelmi feladatok |
Földhivatali feladatok |
Földművelésügyi és mezőgazdasági igazgatási feladatok |
Gyámügyi feladatok |
Hadiipari gyártás- és szolgáltatásfelügyeleti feladatok |
Halászati igazgatási feladatok |
Ipari és kereskedelmi igazgatási feladatok |
Környezet- és természetvédelmi feladatok |
Közfoglalkoztatási, állami foglalkoztatási feladatok |
Közlekedési igazgatási feladatok |
Közoktatási feladatok |
Lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatok |
Mérésügyi és műszaki biztonsági feladatok |
Munkaügyi, munkavédelmi feladatok |
Népegészségügyi feladatok |
Növény- és talajvédelmi feladatok |
Növénytermesztési, vetőmag- és szaporítóanyag-felügyeleti feladatok |
Nyugdíjbiztosítási feladatok |
Okmányügyintézési feladatok |
Örökségvédelmi feladatok |
Pártfogó felügyelői feladatok |
Piacfelügyeleti és szolgáltatás engedélyezési feladatok |
Rehabilitációs igazgatási feladatok |
Szakképzési és felnőttképzési hatósági feladatok |
Szociális igazgatási feladatok |
Útügyi igazgatási feladatok |
Vadászati hatósági feladatok |
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal KRID: 503729302
A hivatali kapuk teljes listája elérhető innen.
Eljárási díjak, illetékek megfizetésére használt számlaszámok
Webes ügysegéd oldal megnyitása
A Webes Ügysegéd szolgáltatás teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes közigazgatási ügytípusok esetén.
Erkölcsi bizonyítvány
- hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése
- hatósági erkölcsi bizonyítvány hiteles kiadásának ellenőrzése
- bűnügyi nyilvántartási rendszerben kezelt adatokkal kapcsolatos tájékoztatás
Jármű
- tulajdonosváltás bejelentése
- ideiglenes kivonás
- ideiglenes kivonás meghosszabbítása
- ideiglenes kivonásból történő visszahelyezés
- gépjárműadat-lekérdezés
Útlevél
- magánútlevél, szolgálati útlevél, hajós szolgálati útlevél elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és az okmány pótlása iránti kérelem benyújtása második magánútlevél kiállítása iránti kérelem benyújtása
- meglévő útlevél igénylés/pótlás utólagos gyorsítása
Gyorsított eljárásban történő okmánykiállítás (3 napon vagy 7 napon belüli)
- útlevél
Külföldi letelepedés
- külföldön történő letelepedési szándék bejelentése
Külföldi lakcímváltozás
- külföldön élő magyar állampolgár külföldi lakóhely változásának bejelentése
Anyakönyvi kivonat kiállítása
- születési/házassági anyakönyvi kivonat kiállítása
Szállásadói ügyek
- szállásadó nyilatkozata a hozzájárulás módjáról
- előzetes hozzájárulás
- szállásadói értesítési szolgáltatás
Tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról
- a kérelem előterjesztése elektronikus úton
Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek
- Egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése
- Egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása
- Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
- Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
- Egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
- Hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról
Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek kapcsán jelenleg itt tájékozódhat.
SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
- SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
Adatváltozásról értesítés küldése
- Adatváltozásról értesítés küldése
Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
- Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
Parkolási igazolvány
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány pótlása
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány cseréje
Okmánystátusz lekérdezés
- Okmánystátusz lekérdezés
Okmányérvényesség ellenőrzése
- Tájékoztatás személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásából (Okmányérvényesség ellenőrzése)
Értesítési cím
- bejelentése
- módosítása
- megújítása
- törlése
- bejelentésének előzetes tiltása vagy az előzetes tiltás visszavonása
- bejelentéséhez kapcsolódó nyilatkozat megtétele, visszavonása vagy módosítása
- értesítés csomag létrehozása, módosítása vagy visszavonása
A szolgáltatás (bizonyos ügytípusok esetében) a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges hozzá rendelkezni.
Az ügyintézés menete
1. Új kérelem indítása és bejelentkezés.
A szolgáltatás a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges rendelkeznie.
2. Személyes adatok megadása az első belépéskor (viszontazonosítás).
Figyelem! Amennyiben a megadott adatokban változás történt, akkor a Webes Ügysegéd felületén korábban megadott adatokat is módosítania szükséges.
3. Kérelem összeállítása.
A sikeres azonosítást követően megjelenik a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitöltenie.
4. Elektronikus fizetés (ha szükséges)
Az űrlap helyes kitöltését követően – amennyiben az eljárás illeték- vagy díjköteles – a Webes Ügysegéd megjeleníti az elektronikus fizetési felületet. A rendszer kétféle fizetési módot támogat:
- Banki átutalás,
- Online bankkártyás fizetés.
5. Kérelem benyújtása
A kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.
Figyelem! A kérelem azt követően válik benyújthatóvá, miután a bank igazolása a befizetésről megérkezett a Webes Ügysegédbe.
6. Kérelem státusza
Ismételt bejelentkezéssel – a Kérelmeim, nyilatkozataim menüpontra kattintva - akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédből indított ügyek és azok ügyintézésének állása.
Bizonyára nem tévedünk nagyot, ha azt állítjuk: Ön sem szereti a hivatalos ügyeit intézni. Ez így van rendjén, hiszen például személyi okmányaink cseréje, igazolványaink megújítása nem jókedv kérdése, hanem kötelezettség, mindennapi életünkhöz kapcsolódó szükségszerűség. Tesszük, mert tennünk kell. Szerencsénkre a közigazgatási ügyek jelentős része ma már elektronizált, így interneten keresztül gyorsabban és kényelmesebben juthatunk el a megoldásokig.
Elektronikus kapcsolattartás peres ügyekben
2018. január 1-jével a közigazgatás sérelmezett tevékenységével szemben a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (Kp.) szabályai szerint lehet jogvédelmet és jogorvoslatot igénybe venni az ügyfeleknek a közigazgatási bíróságok útján.
A közigazgatási hatósági és a jegyzőhöz tartozó birtokvédelmi ügyekben benyújtásra kerülő keresetlevelet gazdálkodó szervezet az általános nyomtatványkitöltő (a továbbiakban: ÁNYK) űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás igénybevételével köteles benyújtani az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervhez, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz.
Jogi képviselő a keresetlevelet és annak mellékletét szintén kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.
A közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata iránt indított perben a keresetlevelet az első fokon eljárt közigazgatási határozatot hozó közigazgatási szervnél kell benyújtani.
Az IKR rendszer 2023.09.20-ai nappal kivezetésre kerül, a természetes személyek, illetve a jogi képviselők 2023.09.20-án 23:59:59-ig tudnak keresetlevelet benyújtani a rendszeren keresztül. 2023.09.21-től a keresetlevelet e-papíron lehet benyújtani.
Természetes személy ügyfél elektronikus kapcsolattartásra továbbra sem köteles, ugyanakkor az általa papíralapon benyújtott beadványt az elsőfokon eljárt hatóság digitalizálást követően elektronikusan köteles továbbítani a másodfokon eljáró hatóság vagy a bíróság felé.
Elektronikus ügyintézés családtámogatási ügyekben
Ügymenet leírások megtekintése