Ön itt van:Főoldal»Hírek»Ötéves a Kisteleki Járási Hivatal
 
2018.04.10, kedd

Ötéves a Kisteleki Járási Hivatal

A hivatal vezetői számot adtak az elmúlt öt évről a hozzájuk tartozó települések képviselő-testületei előtt, a beszámolókon szó esett a Kisteleki Járási Hivatalt érintő szervezeti változásokról, a hivatal által megvalósított épületfejlesztésekről, a főbb ügyfélforgalmi adatokról, a járás munkaerőpiaci helyzetéről és az ingyenessé vált szolgáltatásokról is.

Ötéves lett a Csongrád Megyei Kormányhivatal Kisteleki Járási Hivatala, ebből az alkalomból számot adtak a hivatal vezetői a hozzájuk tartozó települések képviselő-testületei előtt. Így közvetlenül is értesülhettek a képviselők arról, hogyan zajlott a területi közigazgatás átalakulása az utóbbi öt évben. A beszámolókon szó esett a Kisteleki Járási Hivatalt érintő szervezeti változásokról, a hivatal által megvalósított épületfejlesztésekről, a főbb ügyfélforgalmi adatokról, a járás munkaerőpiaci helyzetéről, a munkanélküliség alakulásáról, a leggyakoribb szociális ellátásokról és az ingyenessé vált szolgáltatásokról is.

2015 januárjában adták át a kormányablakot Kisteleken, ahol megnyitása óta több mint 70000 ügyfél fordult meg. Szalai Gabriella járási hivatalvezető portálunknak elmondta, 2017-re az egyéb ügyintézés (pl. családtámogatás, rehabilitációs támogatás, nyugdíj biztosítás vagy egészségbiztosítás ügyek) már meghaladta a hagyományos okmány (pl. személyi igazolvány, vezetői engedély) ügyintézések számát a kormányablakban. Az évek során egyre több ügykör került a járási hivatalhoz, 2018. január 1-től pedig általános kérelembefogadó hellyé vált a kormányablak, egyre rövidebb az a lista, ami azt taglalja, milyen ügyeket nem lehet itt indítani vagy milyen kérelmet nem lehet itt benyújtani.

A kihasználtságot jól mutatja, hogy nemrég rekordot döntött a kormányablak, egyetlen nap alatt 215 ügyfél fordult meg náluk. A Csongrád Megyei Kormányhivatal és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Csongrád Megyei Adóigazgatósága január elején együtt nyitotta meg a kisteleki NAV-ablakot, amit szintén sok ügyfél keres fel, heti két alkalommal intézhetjük már adóügyeinket a városban.

Az elvégzett munka bemutatásán túl, arra is lehetőséget teremtett a beszámoló, hogy a település vezetése véleményt nyilvánítson az átalakítások eredményeiről és jobbító szándékú javaslatokat tegyen. A megyei kormánymegbízott, dr. Juhász Tünde is részt vett a számadásban, aki a baksi testületi ülésen beszélt a kormányhivatal munkájáról. A kormánymegbízott az ügyfélközpontúságot nevezte meg a legfőbb értéknek, de fontosnak tartja azt is, hogy a járási hivatal ügysegédje minden településen segítse a helyi lakosokat.

Forrás: Kistelekjárás-portál

Hivatkozások