Ön itt van:Főoldal»Hírek»Tájékoztatók»Mit kell tenni Magyarországra történő visszaköltözés esetén a folyamatos egészségügyi ellátás érdekében?
2017.03.30, csütörtök

Mit kell tenni Magyarországra történő visszaköltözés esetén a folyamatos egészségügyi ellátás érdekében?

A Csongrád Megyei Kormányhivatal felhívja a figyelmet, hogy annak a TAJ számmal rendelkező személynek, aki az Európai Unió területén, továbbá Svájcban, Liechtensteinben, Norvégiában és Izlandon, illetve egyezményes országban vagy nemzetközi szervezetnél szerez egészségbiztosítási jogosultságot, annak létrejöttét és megszűnését 15 napon be kell jelentenie a magyar egészségbiztosítási szervhez, annak érdekében, hogy az egészségügyi ellátásra való jogosultsága rendezett legyen.

A Magyarországra történő visszaköltözéskor, a fenti országokból való távozás előtt javasolt a biztosítás megszüntetését rendezni a külföldi biztosítónál. Ott ki kell kérni a megszűnt jogosultságot igazoló E 104 jelű nyomtatványt vagy annak hordozható változatát (S041-es nyomtatvány).

Ha ez nem történik meg, akkor a visszaköltözés után a járási hivataloknál is van lehetőség kérelmet benyújtani ezen igazolások beszerzésére, azonban az igazolások utólagos beszerzése időigényes, gyakran hónapokat vesz igénybe és addig nincs jogszabályi lehetőség a TAJ szám érvényesítésére.

A bejelentési kötelezettség személyesen a lakóhely szerint illetékes járási hivatalnál vagy postai úton (Csongrád megyében: Szegedi Járási Hivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Egészségbiztosítási Osztály, 6720 Szeged, Deák F. u. 17.) továbbá, amennyiben az ügyfél rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, úgy ügyfélkapun keresztül is teljesíthető.

A fentiekkel kapcsolatos további teljes körű tájékoztatásért Csongrád megyében az alábbi ügyfélszolgálatokat lehet felkeresni:

 

     1. a Szegedi Járási Hivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Egészségbiztosítási Osztálya

        Az ügyfélszolgálat a 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. szám alatt található.

        Elektronikus elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

        Telefon: +36-62-680-200

 

     2. a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal Kormányablak, Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Családtámogatási és Társadalombiztosítási Osztálya

        Az ügyfélszolgálatai a 6800 Hódmezővásárhely, Ady Endre u. 14. szám alatt, továbbá a 6600 Szentes, Ady Endre u. 13. szám alatt találhatóak.

 

Bejelentés az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon (Bejelentő lap és tájékoztató a külföldön biztosítással rendelkező személyek számára) tehető, amely elérhető ezeken az ügyfélszolgálatainkon, valamint bárki letöltheti a NEAK honlapjáról (www.neak.gov.hu) is.

Egyezményes országok jelenleg: Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Kanada és Québec, Dél-Korea, India, Ausztrália, Mongólia, Japán, Moldova, Oroszország, Ukrajna, Szerbia, Macedónia, Koszovó, Amerikai Egyesült Államok, Albánia.

Saját biztosítási rendszerrel rendelkező nemzetközi szervezetek: pl. NATO, ENSZ, az Európai Unió szervei.