Ön itt van:Főoldal»Tájékoztatók»Tájékoztató a Szolgáltató Kormányhivatal Modell Csongrád megyei bevezetéséről és megvalósításáról
 
2018.02.08, csütörtök

Tájékoztató a Szolgáltató Kormányhivatal Modell Csongrád megyei bevezetéséről és megvalósításáról

 

 A Csongrád Megyei Kormányhivatal ügyfelei és partner intézményei közül mintegy 610 ügyfél, 66 vállalkozás, 22 civil szervezet, 31 önkormányzat véleményének megkérdezésével készült el a Szolgáltatói Stratégia, amely a Szolgáltató Kormányhivatali Modell bevezetését előzi meg. A kormányhivatal arra kérte a megkérdezetteket, hogy a szolgáltatói kultúrával kapcsolatos elvárásaikról, véleményükről adjanak számot annak érdekében, hogy a helyben megvalósuló változások minél inkább türközzék a partnerek igényeit és minőségi előrelépést jelentsenek a közszolgáltatások terén.

 

A „Szolgáltató Kormányhivatal Modell” megvalósítását szolgáló Stratégia – ügyfél, illetve partner viszonylatban – a kormányhivatal rendelkezésére álló emberi erőforrások, szervezetfejlesztési, szervezetirányítási eszközök bevonásával kívánja fejleszteni szolgáltató kultúráját. A külső szereplőkön kívül közel 600 munkatársunk is véleményt formált.. 

A lekérdezés alapján a modell értékei a következők: a szakmai hitelesség, az állami tisztviselők felkészültsége, a kormányhivatal és a vele kapcsolatba lépők között létrejövő partnerség, az ügyintézés zökkenőmentessége, a kormányhivatal által működtetett nyilvánosság.

 A projekt keretében lefolytatott interjúk, kérdőívek kitöltése során megfogalmazódtak azok az általános megoldások, melyek a rendszert még inkább ügyfélbaráttá és szolgáltató szemléletűvé tehetik, és a további, speciális lépések annak érdekében, hogy az ügyfeleink, illetve partnereink minél egyszerűbben, bürokratikus akadályok nélkül intézhessék hivatalos ügyeiket. 

A megkérdezettek információinak feldolgozásával, elemzésével elkészített Szolgáltató Stratégia, valamint az annak alapján elkészített Cselekvési Terv tartalmazza a szolgáltatói kultúrát fejlesztő célokat és cselekvési programokat, amelyeket prioritásterülettől függően három ütemben 2018 végéig valósít meg a kormányhivatal:

  1. Széleskörű tájékoztatás a Kormányhivatal szervezeti egységei ügyfélfogadási rendjéről,
  2. A hivatali külső honlapon az ügymenetleírások aktualizálása, ügyfélkérelmek formalizálása,
  3. Hatékony önkormányzati információáramlás, önkormányzati „helpdesk” gyakorlatának fejlesztése,
  4. A vezetői önismeret és vezetői stílusok fejlesztése,
  5. A belső folyamatorientált működés fejlesztése,
  6. A döntéshozatal és magának a döntések támogatottságának fejlesztése,
  7. Szakmai hitelesség biztosítása,
  8. A „külső” kommunikáció fejlesztése,
  9. Civil Cselekvési Program és Vállalkozói Cselekvési Program – Hírlevél fejlesztés,
  10. Civil referens és vállalkozói referens kijelölés,
  11. Civil és vállalkozói adatbázis létrehozása,
  12. Vezetői kommunikációs és konfliktuskezelés fejlesztése,
  13. Vezetői motiválási kultúra fejlesztése,
  14. A Kormányhivatal társadalmi elismertségének erősítése,
  15. A Kormányhivatal, mint „tanuló szervezet” kialakítása.

A „Szolgáltató Kormányhivatal Modell” országos bevezetése a KÖFOP 1.0.0 - VEKOP-15-2016-00041 A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell című pályázati felhívás keretében, 600 millió Ft (a projekt egészére 2,9 milliárd Ft) vissza nem térítendő európai uniós támogatással valósul meg. A projekt megvalósításában a Miniszterelnökség, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal, továbbá a Pest Megyei Kormányhivatal, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködés keretében vesz részt.

Köszönjük a Csongrád Megyei Kormányhivatal ügyfeleinek és partnereinek együttműködését az elvárás- és elégedettségvizsgálatok elvégzésében, amellyel hozzájárultak a Kormányhivatal által nyújtott közszolgáltatások ügyfélközpontúságának fejlesztéséhez.

Hivatkozások